Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Λάδι από Πήδημα Μεσσηνίας (Pidima).. πωλείται 54 ευρώ το κιλό !!!!

Ονομάζεται pidima και βρίσκεται σε ράφια καταστημάτων delicatessen αλλά και πολυτελή εστιατόρια της Ιαπωνίας και της Κίνας.
 Πίσω από την επιτυχημένη εταιρία εταιρεία Pidima Greek extra virgin olive oil βρίσκεται ο Γιώργος Σακκάς. 
Στέλεχος ναυτιλιακής εταιρίας που κατάγεται από το Πήδημα της Μεσσηνίας.

Ο Γιώργος μπορεί να μεγάλωσε στην Αθήνα αλλά στο μυαλό του ήταν πάντα ανεξίτηλα χαραγμένες αναμνήσεις από το πανέμορφο χωριό του. Οι μαγικές μυρωδιές που το πλημμύριζαν όταν το λιοτρίβι έβγαζε το πρώτο λάδι και η γεύση που άφηνε στον ουρανίσκο το ζυμωτό χειροποίητο ψωμί συνοδευόμενο με ζεστό αγουρέλαιο.


Όταν λάμβανε κάποιες φιάλες από την παραγωγή της οικογένειάς του ο Γιώργος τους μοιραζόταν με φίλους του. 
Και πάντα η αντίδρασή τους ήταν η ίδια. Ενθουσιάζονταν και του έλεγαν πως ήταν διαφορετικό και καλύτερο από τα ελαιόλαδα που ήδη κατανάλωναν στο σπίτι τους.

Έτσι του μπήκε η ιδέα να δώσει κάποια δείγματα σε chef και σε ειδικούς γευσιγνωσίας ελαιόλαδου από τους οποίους είχε επίσης διθυραμβικές κριτικές. Τότε- στα τέλη του 2013- ξεκίνησε να κάνει πράξη την ενασχόληση του με την εξαγωγή του ελαιόλαδου. Όσο για το όνομα; Δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το pidima. 
Tο όνομα του λατρεμένου του χωριού.......
--------------------------------------------------------------------


Ο Γιώργος Σακκάς μιλάει στο koolnews.gr και την Ελένη Λαζάρου.

Πως γεννήθηκε η ιδέα για το pidima;
Κατάγομαι από ένα πανέμορφο χωριό το Πήδημα Μεσσηνίας το οποίο απέχει 15 km από την πόλη της Καλαμάτας. Η αγάπη μου και το πάθος μου για τον τόπο καταγωγής μου ήταν ο μοναδικός λόγος που έκανα brand της εταιρείας μου το όνομα του χωριού μου. Έτσι δημιουργήθηκε η εταιρεία Pidima Greek extra virgin olive oil στα τέλη του 2013 όταν και μετεγκαταστάθηκα για 10 μήνες στο Πήδημα Μεσσηνίας. Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό εγχείρημα ήταν μια εκκολαπτόμενη ιδέα η οποία προήλθε από τις άριστες κριτικές φίλων όταν τους πήγαινα δώρο κάθε χρόνο μια φιάλη ελαιόλαδο. Όλοι μου έλεγαν για την υπέροχη γεύση του αλλά και για το πλούσιο άρωμα του, καθώς και πόσο διαφορετικό ήταν από αυτό που ήδη χρησιμοποιούσαν στα σπίτια τους. Στην αρχή δεν λάμβανα πολύ σοβαρά υπόψιν μου τις πολύ καλές εντυπώσεις των φίλων μου, αλλά όταν οι άριστες κριτικές ήρθαν από ανθρώπους που ήταν γευσιγνώστες ελαιολάδου τότε άρχισαν οι πρώτες σκέψεις για την ενασχόληση μου… και ως ανήσυχο πνεύμα που είμαι, δεν άργησα να το κάνω πράξη.

Έχετε ακούσει αστεία σχόλια για το brand?
Σίγουρα το όνομα του τόπου καταγωγής μου δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο, όπως δεν είναι συνηθισμένη και η αιτία προέλευσης του με τουλάχιστον 200-250 χρόνια πίσω στο χρόνο, σύμφωνα με τις αναφορές του στα απομνημονεύματα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Έτσι λοιπόν στην προσπάθεια τους τρεις κοπέλες του χωριού να γλιτώσουν από τους Τούρκους πήδηξαν στο κενό από το ψιλότερο σημείο του χωριού (όπου βρίσκεται το κάστρο μας) και προς τιμήν της ηρωικής αυτής πράξης ονόμασαν το χωριό μας Πήδημα. Πραγματικά είμαι πολύ περήφανος που το brand της εταιρείας μου φέρνει το όνομα του χωριού μου και ακόμα περισσότερο που κατάγομαι από το συγκεκριμένο χωριό. Όπως καταλαβαίνεις η ιστορία του τόπου μας αλλά και γενικά της Ελλάδας μας δεν αφήνει περιθώρια για αστεία σχόλια και είναι σημαντικό να τα αναδείξουμε στο εξωτερικό.

Τι αναμνήσεις έχετε από το χωριό σας και την καλλιέργεια της ελιάς;
Οι αναμνήσεις που έχω από το χωριό μου είναι αυτές που έχουν τα περισσότερα παιδιά που μένουν σε μια μεγαλούπολη και επισκέπτονται τον τόπο καταγωγής τους με την πρώτη ευκαιρία. Έτσι και εγώ από πολύ μικρή ηλικία οι επισκέψεις μου ήταν συχνές και η εικόνα του παππού και της γιαγιάς μου να μας υποδέχονται στην πόρτα του σπιτιού είναι πολύ ζωντανές και έντονες ακόμα και σήμερα. Από πολύ μικρή ηλικία οι γονείς μου μας έμαθαν τόσο σε εμένα όσο και στις δυο αδερφές μου να αγαπάμε και να σεβόμαστε τον τόπο μας.

Κυρίως την άνοιξη το Πήδημα Μεσσηνίας είναι ένας επίγειος παράδεισος και οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τις ομορφιές του χωριού μας όπως την πεζοπορία μέχρι την κορυφή του βουνού όπου βρίσκεται το κάστρο μας, τις πηγές του ποταμού Άρι, την λίμνη με τους αρχοντικούς κύκνους, τις πάπιες, τις χήνες, τα χέλια μέχρι και αρχαία λιοτρίβια όπου μαρτυρούν την ύπαρξη του ελαιολάδου στο τόπο μας πολλά χρόνια πίσω.

Οι αναμνήσεις που έχω από την καλλιέργεια της ελιάς είναι πολύ λίγες αλλά αυτό που θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμα μου είναι η μυρωδιά του αγουρέλαιου που ανέβλυζε από τα πιθάρια που είχε ο παππούς μου στο κατώι του σπιτιού. Θυμάμαι τον εαυτό μου να κάθομαι με τις ώρες πάνω από αυτά και να μαγεύομαι από τα αρώματα του φρέσκου ελαιολάδου. Εννοείται ότι τα βράδια καψαλίζαμε χωριάτικο ψωμί στο τζάκι στο οποίο βάζαμε φρέσκο ελαιόλαδο πάνω μαζί με χοντρό αλάτι και ρίγανη Ταϋγέτου. Στιγμές και γεύσεις απλές, αγνές, παραδοσιακές που δύσκολα συναντάς και γεύεσαι σήμερα.

Το λάδι είναι δικό σας;
Η δική μας οικογενειακή παραγωγή δεν επαρκεί για να καλύψει τις εξαγωγικές ανάγκες μας και για αυτό έχουμε αποκλειστική συνεργασία με μικρούς τοπικούς παραγωγούς οι οποίοι καλύπτουν τα πολύ αυστηρά στάνταρ ποιότητας που έχουμε θεσπίσει και μας ζητάνε από το εξωτερικό. Η επιλογή τους έχει γίνει προσωπικά από εμένα με κριτήρια επιλογής όπως το υψόμετρο των κτημάτων τους, την εδαφική μορφολογία τους (αν είναι επικλινής ή όχι), τον τρόπο ύδρευσης τους (με φυσικό ή τεχνικό τρόπο), οι οξύτητες τους κλπ. Δίνω πολύ μεγάλη βαρύτητα στις λεπτομέρειες παραγωγής του ελαιολάδου σε κάθε στάδιο παραγωγής του γιατί οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στην ποιότητα και αυτό μας διαφοροποιεί και μπορούμε να ικανοποιούμε και τις πιο απαιτητικές αγορές.

Που το προωθείτε; Τι ανταπόκριση έχετε στο εξωτερικό;
Η πρώτη μας παρουσία στη διεθνή αγορά έγινε το 2014. Σε διάστημα 2 χρόνων έχουμε κάνει εξαγωγές σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Κίνα. Το μεγάλο μου στοίχημα ήταν να με εμπιστευτούν στο εξωτερικό καθώς ως νέα εταιρεία το κερδίζεις πάρα πολύ δύσκολα. Είναι κάτι το οποίο χτίζεται σε βάθος χρόνου και για να σε εμπιστευτούν πρέπει να είσαι σταθερός στην ποιότητα σου, αλλά και στην εμπορική και τιμολογιακή σου πολιτική. Δυστυχώς η φήμη μας για τη συνέπειά μας στο εξωτερικό δεν είναι η καλύτερη, αλλά ευτυχώς τα τελευταία χρόνια η τάση είναι να κερδίζουμε σε αυτό το κομμάτι.

Οι σημαντικότερες συνεργασίες μας είναι στην Ασία. Συγκεκριμένα στην Κίνα ξεκινήσαμε συνεργασία πριν 3 μήνες όπου στείλαμε 5.000 φιάλες ελαιολάδου υψηλής διατροφικής αξίας και πολύ χαμηλής οξύτητας σε μια πολύ μεγάλη εισαγωγική εταιρεία που προμηθεύει delicatessen και εστιατόρια στη χώρα του κόκκινου δράκου. Η πρόβλεψη είναι το 2017 να υπερπολλαπλασιαστεί η εξαγωγή στην Κίνα σε μηνιαία βάση. Επίσης στην Ιαπωνία έχουμε μια εξαιρετική και αποκλειστική συνεργασία με την HELIOS GREEK PRODUCTS. Ιδιοκτήτης είναι ένας Έλληνας ο Άρης Καραμπάς και μαθαίνει τους Ιάπωνες την αυθεντική Ελληνική Μεσογειακή διατροφή με προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας όπως το ελαιόλαδο μας, το μέλι κλπ. Διοργανώνει events με πολύ μεγάλη επιτυχία και απήχηση. Πραγματικά κάνει εξαιρετική δουλειά και αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει σημείο πώλησης στην Ιαπωνία που πουλάει το ελαιόλαδο μας 54 euro το λίτρο (δηλαδή 14 euro τα 250ml). Οι συνεργασίες που έχουμε στην Ελλάδα είναι ελάχιστες και επιλεκτικές κυρίως σε Μύκονο και Σαντορίνη.

Επίσης έχουμε πολλούς συνεργάτες με ξενοδοχεία, εστιατόρια καθώς και εταιρείες που κάνουνbusiness gift, όπου μέσα από την καινοτόμο υπηρεσία μας EXCLUSIVE BOTTLING SERVICES τυποποιούμε αποκλειστικά φιάλες με το logo του συνεργάτη μας κάτω από το δικό μας brand.

Πόσο εύκολο είναι να ξεκινήσεις από το μηδέν ,να εμπορευτείς ελαιόλαδο και να το στείλεις στην άλλη άκρη του κόσμου;
Δύσκολο δεν είναι τίποτα στη ζωή μας αρκεί να έχουμε θέληση, πίστη και επιμονή. Αυτός είναι ο τρόπος σκέψης μου και με αυτό πορεύομαι στη ζωή μου. Δυσκολίες στην πορεία μου σαφώς αντιμετώπισα και αντιμετωπίζω, αλλά σε καμία περίπτωση δεν με κυριάρχησε το συναίσθημα της αποτυχίας. Αντιθέτως πεισμώνω ως γνήσιος Καλαματιανός και αγύριστο κεφάλι που είμαι! Όταν ξεκίνησα από την πρώτη στιγμή πίστεψα στην ποιότητα του ελαιολάδου μου, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν πίστεψα ότι σε μόλις 2 χρόνια θα έβλεπα το ελαιόλαδο μου στις αγορές της Ασίας. Το business plan που είχα κάνει είχα υπολογίσει την είσοδο μου στις εν λόγω αγορές το 2018, αλλά προς ευχάριστη έκπληξη μου οι συνεργασίες μου ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα και με ιδιαίτερα ικανοποιητική δυναμική. Αυτό μου δίνει ακόμη περισσότερη δύναμη για το μέλλον και για την εξέλιξη της εταιρείας μου, Ήδη μάλιστα ξεκινήσαμε και προσθέσαμε δεύτερο προϊόν που είναι οι ελιές Καλαμών οι οποίες ετοιμάζονται να ξεκινήσουν το ταξίδι τους στην Ιαπωνία στις αρχές του 2017.

Τι ιδιαίτερο έχει το δικό σας λάδι;
Το Pidima Greek extra virgin olive oil είναι ελαιόλαδο υψηλής διατροφικής αξίας με πλούσια γεύση και αρώματα πολύ χαμηλής οξύτητας που δεν υπερβαίνει το 0,3% κατά την παραγωγή του.

Το Δεκέμβριο του 2015 αποφάσισα να ανεβάσω ακόμα περισσότερο τον πήχη της ποιότητας μας και παρουσιάσαμε στη Helexpo στην Αθήνα το νέο μέλος μας με το brand All Live Oil στοChristmas Food Festival που διοργάνωσε το Αθηνόραμα. Πρόκειται για ελαιόλαδο που διαλέγεται με πολύ αυστηρά κριτήρια από τα καλύτερα ελαιόλαδα της περιοχής μας το οποίο ανήκει στην κατηγορίας Health Claim βάση του ευρωπαϊκού κανονισμού 432/2012. Σύμφωνα με τον κανονισμό η ημερήσια κατανάλωση 20 gr ελαιολάδου προστατεύει από την οξείδωση των λιπιδίων του αίματος και έχει πιστοποιηθεί από το τμήμα Φαρμακογνωσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος του World Olive Center λόγω των πολύ υψηλών σε περιεκτικότητα φαινολικών ουσιών που περιέχει.

Έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά ότι η κατανάλωση υψηλών φαινολικών ελαιολάδων βοηθά στην πρόληψη της νόσου Alzheimer, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου σκοτώνοντας τα καρκινικά κύτταρα, προλαμβάνει τις καρδιακές παθήσεις, μειώνει το σάκχαρο στο αίμα, είναι ωφέλιμο για το πάγκρεας, επιβραδύνει τη συσσώρευση του γαλακτικού οξέος στους μύες και πολλές άλλες διατροφικές αλλά και φαρμακευτικές χρήσεις που συνεχίζονται να ερευνώνται». Σήμερα, το συγκεκριμένο προϊόν διατίθεται σε πολύ περιορισμένη ποσότητα ετησίως, σε φιάλη 250 ml.

Η ποιότητα του ελαιόλαδου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως οι κλιματολογικές συνθήκες, η μεταφορά του, ο τρόπος αποθήκευσης κλπ. Πολύ σημαντική επίσης είναι η διαδικασία παραγωγής στο ελαιοτριβείο. Εμείς συνεργαζόμαστε με σύγχρονο ελαιοτριβείο και είμαι παρών σε όλη τη διαδικασία.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Τα σχέδια μου για το μέλλον είναι η εταιρεία μου να μπορέσει να αναπτυχθεί σωστά σύμφωνα με το business plan που έχω δημιουργήσει. Βραχυπρόθεσμα σκοπεύω να εισέλθω σε αγορές όπως της Ρωσίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ μακροπρόθεσμα σχεδιάζω να αναλάβω υπό τον έλεγχο μου όλη τη διαδικασία παραγωγής και τυποποίησης του ελαιολάδου με ιδιόκτητο ελαιοτριβείο και μονάδα τυποποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου